niedziela, 26 stycznia 2014

Bezglutenowe imbirowo-dyniowe spaghetti z soczewica, grzybami shitake i marchewka

Bezglutenowcy raczej nie mogą pozwolić sobie na tradycyjne spaghetti :) Jednak mnie poważnie naszło na jakiś makaron. Zatem musiałam znaleźć jego duużo zdrowszą i przede wszystkim bezglutenową wersję! Szczęśliwie z sukcesem :) Niestety to danie nie należy do najtańszych, ale raz na jakiś czas np. w piękny weekend można sobie na niego pozwolić :D Ogromnym plusem jest to,że całkiem szybko się go przyrządza :) Zapraszam!


Składniki (dla dwóch osób):
- 2 porcje makaronu imbirowo-dyniowego z pełnoziarnistego ryżu BIO (w opakowaniu znajdziesz 3 porcje)
- pół szklanki czerwonej soczewicy
- nieduża marchewka (jak większa wystarczy pół)
- garść grzybów shitake (można zastąpić pieczarkami)
- 2 łyżki sezamu
- 2 łyżki pokrojonego szczypiorku
- 2 łyżeczki oleju sezamowego surowego
- łyżeczka oleju ryżowego do delikatnego podsmażenia
- 3 ząbki czosnku
- kilka plasterków imbiru
- dwie duże szczypty kurkumy
- dwie duże szczypty chilli
- duża szczypta papryki słodkiej
- garść kiełków (u mnie brokuła)
- bezglutenowy sos sojowy lub sól




Przygotowanie:
Marchewkę umyj, obierz, obieraczką zetrzyj cienkie paski (jak makaron). Dopraw kurkumą, solą lub sosem sojowym, papryką słodką i chilli, podpiecz w piekarniku ok 10 minut (ja lubię jeszcze chrupiącą, jak wolisz miękką piecz dłużej, ale dodaj kilka kropli oleju,żeby się marchew nie przypaliła).  Soczewicę zagotuj, odsącz. Grzyby zagotuj (pamiętaj gotujemy je 4-5 minut, inaczej twardnieją). Mozesz je pokroić lub zostawić w całości, wybór pozostawiam Tobie:) Czosnek i imbir posiekaj, podsmaż na łyżeczce oleju ryżowego, dodaj soczewicę i grzyby, dopraw kurkumą, papryką słodką, chilli, solą lub bezglutenowym sosem sojowym do smaku (ja np lubie dużo czosnku i dużo sosu, proponuję spróbować pastę podczas podsmażania). Makaron zagotuj, przepłucz zimną wodą, skrop olejem sezamowym. Przełóż na talerze. Na spagetti nałóż podsmażoną pastę z soczewicy z grzybami. Ułóż paski upieczonej marchewki. Udekoruj uprażonym lekko sezamem, pokrojonym szczypiorkiem i kiełkami brokuła. Skrop olejem sezamowym i sosem sojowym :)

Smacznegoo!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...