czwartek, 23 stycznia 2014

Seria KOKTAJLE ZDROWIA - czesc 1. Przeciwbakteryjny, przeciwprzeziębieniowy, antycandidowy

Zima trwa na całego! Rano u mnie było -16,5 stopnia:) Aż się chce żyć, nieprawdaż? :D ;-) W związku z tym będzie trochę o wzmacnianiu odporności. W tej serii przedstawię Wam różne koktajle wznacniające odporność, przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze, przeciwpasożytnicze, energetyczne oraz bomby witaminowe. Zacznę od jednego z moich koktajl zdrowia, który postawił mnie na nogi w ostatnim przeziębieniu :) Wrzucając to wszystko do blendera byłam przekonana, że o ile to wypiję to z zatkanym nosem i na raz. Wbrew pozorom okazał się calkiem niezły :-)
 
 

Składniki:
- świeży sok z połówki grapefruita (ogrom witamin, własciwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze),
- świeży sok z całej cytryny (kolejna bomba witamin, działa oczyszczająco i wzmacniająco),
- kieliczek soku z aloesu (łagodzi stany zapalne, działa przeciwgrzybiczo i wzmacniająco),
- sok z noni (pobudza komórki mózgu do pracy, łagodzi stany zapalne),
- 2-3 ząbki czosnku (geniusz wśród naturalnych antybiotyków, zabija wszelkie zarazki!, posiekac i odstawić na 10 minut przed zmiksowaniem koktajlu),
- 2-3 plasterki świeżego imbiru (rozgrzewa i wzmacnia),
- 2 łychy syropu z cebuli (cebula zasypana ksylitolem, stara dobra szkoła przeciwprzeziębieniowa w nowej wersji - z ksylitolem, również bakteriobójczym),
- 2 łyżki ugotowanej w wysuszającej formie kaszy jaglanej (bomba zdrowia, witaminy i minerały, w wersji wysuszającej musi zostać uprażona przed gotowaniem, osusza śluz tj, katar i kaszel)
- szczypta chilli (rozgrzewa, działa bakteriobójczo),
- szczypta kurkumy (kolejna genialna przyprawa wzmacniająca odporność),
- troszkę cynamonu (nie dość że pyszny to również rozgrzewa i wzmacnia),
- garść świeżej natki pietruszki (bomba witaminowa i wzmacniająca),
- łyżka oleju lniany nierafinowanego tłoczonego na zimno (świetnie wzmacnia odporność).

Przygotowanie:
Wszystkie składniki przełożyć do wysokiego pojemnika i zmiksować na koktaj. Pamiętajcie, żeby czosnek rozgnieść lub posiekać 10 minut wcześniej i odstawić!

Zdrowia wszystkim!!! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...