wtorek, 18 lutego 2014

Genialna cukinia faszerowana fasola adzuki, suszonymi pomidorami i bazylia :) Weganska, bezglutenowa, bez nabialu:)

Baardzo sportowy wegański lunchJ Idealny do pracy, na obiad czy kolację J U mnie podany z mieszanką sałat, pomidorków i awokado! Cukinia faszerowana fasolą adzuki z suszonymi pomidorami i bazylią J Cudownie przepyszne! I komu potrzebne mięso ;-)


Składniki (na dwie porcje):
- jedna dorodna cukinia
- 100 g fasoli adzuki (sklepy eko, u mnie BioPlanet)  
- cebula
- 3 ząbki czosnku
- kilka suszonych pomidorów (6-8)
- garść świeżej bazylii
- 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
- łyżka lnu mielonego (opcjonalnie, dostępny w sklepach Eko lub na półkach eko w supermarketach, np. TopMarket)
- sól, pieprz, słodka papryka, kurkuma, szczypta chilli
- kilka zielonych oliwek (opcjonalnie)
- 1 torebka ryżu pełnoziarnistego basmati (100g dostępny w sklepach eko, np. marki BioPlanet)
- 2-4 pomidorki koktajlowe
- bazylia i/lub tymianek do dekoracji

Przygotowanie:
Fasolę namoczyć 12 godzin (najlepiej na noc). Odlać wodę, wlać świeżą, fasolę ugotować (ok. 45 minut). Ryż ugotować w osolonej wodzie (30 minut). Cukinię umyć, przekroić na pół i wydrążyć. Fasolę i ryż dokładnie odcedzić. Cebulę obrać, drobno pokroić, podsmażyć na patelni (można na łyżeczce oliwy lub bez tłuszczu na wodzie – co jest de facto zdrowsze). Czosnek obrać, pokroić. Pomidory suszone pokroić. Dodać wraz z czosnkiem i bazylią do fasoli. Dodać przyprawy. Zmiksować blenderem na masę. Tu proponuję spróbować czy smak jest odpowiedni. W razie potrzeby doprawić i ponownie zmiksować. Oliwki drobno pokroić. Dodać wraz z cebulką i ryżem do masy. Dokładnie wymieszać. (Na ogół w tym momencie również dokonuję degustacji J ) Jeśli wszystko idealnie odpowiada Waszym kubkom smakowym to należy przełożyć masę do wydrążonych połówek cukinii i dokładnie uciskając utworzyć całkiem zgrabną górkę. Następnie pomidorki koktajlowe pokroić na plasterki i ułożyć na farszu dociskając. Piec ok 20 minut w temperaturze 200 stopni bez termo obiegu.  Po upieczeniu udekorować świeżym tymiankiem i bazylią. Cudowne również z sosem czosnkowym lub skropione oliwą z oliwek extra virgin J Mniammm!!! Idę jeść! J


2 komentarze:

  1. Super przepis! Samo zdrowie:) Polecam artykuł, w którym wyczytałam mnóstwo właściwości zdrowotnych fasoli adzuki:) http://www.opcja.vot.pl/co-zrobic-z-fasoli-adzuki/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Faktycznie fasola adzuki jest genialna :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...