wtorek, 25 marca 2014

Pyszne burgery z fasoli adzuki i kaszy jaglanej! Wegańskie, bezglutenowe!

Na obiad idealne. Osuszające ogranizm z nadmiaru śluzu grzybo, bakterio i chorobotwórczego, zasadotwórcze, białkowo-węglowodanowe danie z mnóstwem minerałów i witamin :) Podane z sałatką z awokado i pomidora lub w bezglutenowej bułce jako hamburger :) Idealne z sosem koperkowym lub czosnkowym:) Przepyszne, syte i zdrowe :) U mnie wersja pieczona, ale można równiez usmażyć :) Polecam!
 
 

Składniki:
- ok 200 g fasoli adzuki
- ok 3/4 szklanki kaszy jaglanej
- pęczek natki pietruszki
- duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 czubata łyzka lnu zmielonego na mąkę
- 2-3 łyżki oliwy z oliwek
- sól
- pieprz
- 1/2 łyżeczki kurkumy (możesz wykorzystać gotową mieszankę przypraw do kurczaka, ale w wersji bez konserwantów)
-  szczypta chilli
- sos sojowy bezglutenowy (do smaku, u mnie tamari)
- kawałek wodorostu wakame (opcjonalnie, dla lepszej strawności)
 
Na sos:
- pół szklanki śmietanki roślinnej (migdałowa, ryżowa, sojowa) lub jogurtu roślinnego (jeśli jesz nabiał, może być to dobrej jakości jogurt naturalny)
- sól, pieprz, kurkuma do smaku
- na sos koperkowy: mała garść świeżego koperku + łyżeczka soku z cytryny
- na sos czosnkowy: 1-2 ząbki czosnku
 
 

 
Przygotowanie:
Fasolę dzień wcześniej namocz w wodzie na ok 12 godzin. Po namoczeniu wodę odlej, nalej nową, dodaj wakame i ugotuj do miękkości ok 45 minut. Kaszę jaglaną upraż w suchym garnku, zalej dwukrotną ilością wrzątku gotuj ok 15 minut, w razie potrzeby dodaj więcej wrzątku, odstaw do wchłonięcia pozostałej ilości wody i do wystudzenia.  Cebulę drobno posiekaj, podsmaż na patelni bez dodatku tłuszczu (ja podduszam na wodzie). Ostudzoną fasolę przełóż do miski, dodaj czosnek, oliwę, sos sojowy i przyprawy do smaku, zmiksuj na gładką masę. Natkę pietruszki drobno posiekaj. Dodaj do masy fasolowej wraz z cebulą i kaszą jaglaną, dokładnie wymieszaj. Tu spróbuj czy smak Ci odpowiada, w razie potrzeby dopraw sosem sojowym lub przyprawami. Dodaj len mielony i dokładnie wymieszaj. Formuj w dłoni kulki nakładając masę łyżką, następnie z kulek uformuj burgery. Piecz na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 175 stopni bez termoobiegu ok 20-30 minut lub usmaż :)
Przygotuj sos:
Śmietankę lub jogurt przełóż do szklanki, dodaj sól, pieprz, kurkumę i posiekany koperek z sokiem z cytyny lub wyciśnięty czosnek. Wymieszaj, odstaw do "zgryzienia się" :) Polewaj burgery przed podaniem :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...