poniedziałek, 17 marca 2014

Trufle z ciecierzycy, sportowe, białkowe, z dodatkiem błonnika, bezglutenowe, bez cukru i nabiału, wegańskie! :)

W weekend tradycyjnie dla rospusty wyprodukowałam zdrowe słodkości :) Tym razem ugotowałam na obiad troszkę za dużo ciecierzycy:) Zatem postanowiłam ją wykorzystać:) Do trufli! Roślinne, wegańskie, mające mnóstwo białka, z dodatkiem błonnika! Pyszne i zdrowe:) W organicznej wegańskiej czekoladzie:) Polecam!
 
 
Składniki:
- ok 1 szklanki ciecierzycy
- kawałek wodorostu wakame (opcjonalnie, dla zdrowia i złagodzenia efektu strączków ;-))
- szczypta soli
- 1-2 łyżki gęstej części mleka kokosowego
- 1-2 łyżeczki wanilii
- pół szklanki drobnych rodzynek lub większych pokrojonych
- ok 1/3 szklanki dobrego ciemnego rumu (oczywiście dla dzieci opcja bez rumu;-)
- duża łyżka błonnika witalnego babki płesznik i babki jajowatej lub zmielonego siemienia lnianego (możesz użyć dowolnego błonnika, opcjonalnie dla zdrowia)
- szczypta kurkumy
- ok 1/2 szklanki startej tarce o drobnych oczkach czekolady wegańskiej bezcukrowej lub gotowej posypki czekoladowej - dostepna w sklepach ekologicznych lub w sklepach dla diabetyków (ilość zależy od tego jakiej wielkości trufle zrobisz :)
- słodzidło naturalne do osłodzenia (u mnie ksylitol, może być erytrol, stewia, miód, syrop z agawy lub daktylowy, zaleznie od potrzeb lub problemów zdrowotnych np. cukrzycy powinni unikać miodu czy daktyli, a dzieci do lat 3 ksylitolu)
 

 
Przygotowanie:
Ciecierzycę namocz na noc w dwukrotnej ilości wody dobrej jakości. Rodzynki wymocz w rumie, najlepiej na noc,żeby dobrze nasiąkły (w opcji dla dzieci możesz nasączyć sokiem pomarańczowym lub woda,żeby były bardziej miękkie). Nastepnego dnia odlej wodę z ciecierzycy, nalej świeżą, dodaj kawałek wodorostu wakame i ugotuj (ok 1,5 godziny). W międzyczasie zetrzyj czekoladę na tarce o drobnych oczkach (ewentualnie kup gotową startą posypkę czekoladową:). Ciecierzycę odcedź, wystudź, nastepnie zmiksuj blenderem. Dodaj łyżkę gęstej części mleka kokosowego, słodzidło, wanilię, szczyptę soli i kurkumy, ponownie zmiksuj. Tutaj spróbuj czy słodkość i waniliowość ci odpowiada, w razie potrzeby dopraw i ponownie zmiksuj. Dodaj rodzynki, błonnik lub len i dokładnie wymieszaj. W razie potrzeby jakby masa była za gęsta możesz dodać jeszcze jedną łyżkę mleka kokosowego. Pamiętaj jednak,żeby nie była za rzadka. Kulki muszą się dobrze kleić. :) Po wymieszaniu polecam ponowne spróbowanie. Jeśli smak jest ok to przejdź do formowania kulek. Na początku możecz czuć posmak ciecierzycy, który w miarę "odstania" kulek w lodówce zanika przez dodatek wanilii i słodzidła:) Nabieraj masę małą łyżeczką na dłonie i formuj kulki. Od razu obtocz w czekoladzie i przełóż na talerz. Po uformowaniu wszystkich kulek przełóż je do lodówki na kilka godzinek, niech złapią odpowiednią konsystencję:) Przechowuj w lodówce :) Smacznegoo! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...