Pasztet warzywny z kaszą jaglaną i soczewicą według przepisu Anetki! :)

Przepisów świątecznych ciąg dalszy :) Dziś pasztet warzywny z kaszą jaglaną i soczewicą wegług przepisu mojej cudownej Anetki Ożarowskiej. Zapraszam jej imieniu :D :)



Składniki:
- 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
- 1 szklanka ugotowanej soczewicy czerwonej
- 50-70 ml oleju lub oliwy (Anetka użyła ryżowego, a ja oliwy z oliwek)
- 2 całe jajka od wesołych wolnych kurek ;)
- 5-6  ząbków czosnku
- 2 cebule – jedna biała druga czerwona
- natka pietruszki
- 2-3 ziarna ziela angielskiego
- 3 listki laurowe,
 - sól, pieprz, trochę bazylii suszonej, czosnku,
 - 1 pietruszka,
- 1-2 marchewki,
- ¼ selera,
- 1x burak (opcjonalnie, ja zrobiłam bez buraka J
- pół szklanki mąki gryczanej (dodałam, żeby pasztet był bardziej zwarty)
Przygotowanie:
Kaszę i soczewicę porządnie odsączamy, mieszamy w misce z jajkami, olejem i przyprawami. Cebulę kroimy w kosteczkę, czosnek wyciskamy. Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju/oliwy i dusimy cebulę i czosnek, aż się zeszkl, dodajemy ziele oraz liście laurowe. Odstawiamy. Po wystudzeniu wyjmujemy ziele oraz liście laurowe.
Warzywa ugotowane blendujemy razem z natka pietruszki. Do powstałej mieszanki z kaszy, jaj i soczewicy dodajemy czosnek i cebule i blenderujemy na gładką masę, po czym mieszamy z warzywami. Dodajemy mąkę. Całość mieszamy, aż powstanie jednolita masa. W razie potrzeby jeśli masa wyjdzie za rzadka, dodajemy trochę więcej mąki. Mieszamy, wylewamy do jednej dużej keksówki lub dwóch małych  (u mnie silikonowe - jeśli nie to należy natrzeć olejem i posypać mąka gryczaną lub jaglaną). Pieczemy w temperaturze 180 C  ok 50-60 minut. Warto sprawdzić patyczkiem J Smacznego!
 
 


Komentarze

Popularne posty