Pieczona dynia z ciecierzycą i kolendrą! Pyszności!! :D :)

Zwiariowałam na punkcie tego dania! Proste, pyszne, zdrowe, egzotyczne i dyniowe ;-) Tylko się zajadać :)
 

Składniki (na 4 porcje):
- dynia ok 1/2 kg
- 250g ciecierzycy
- trochę wodorostu np. kombu dla lepszej strawności strączków
- 2 czubate łyżeczki kolendry mielonej
- 2 czubate łyżeczki kuminu
- płaska łyżeczka kurkumy
- szklanka mleka kokosowego
- 3 ząbki czosnku
- troszkę chilli
- sól/sos tamari do smaku
- garść świeżych liści kolendry
- ryż basmati jako dodatek :)

 
Przygotowanie:
Ciecierzycę dzień wcześniej moczymy, najlepiej na noc. Następnego dnia wodę odlewamy, ciecierzycę gotujemy do miękkości z wodorostem np. kombu (ok 40 minut). Dynię obieramy i kroimy w kostkę. Czosnek i chilli siekamy lub kroimy na małe kawałki .Przygotowujemy marynatę. Do mleka kokosowego dodajemy kurkumę, kolendrę, kumin, czosnek, chilli. Dodajemy sól lub sos sojowy. Dynię oraz ciecierzycę przekładamy do miski, zalewamy marynatą, odstawiamy. Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni. Dynię z ciecierzycą oraz całą marynatą przekładamy do szklanego naczynia do pieczenia i wstawiamy do piekarnika na ok 30-40 minut, aż dynia będzie miękka. (Ja piekę ok 15-20 minut z termoobiegiem i 15-20 minut bez termoobiegu). Upieczone danie posypujemy świeżą porwaną kolendrą. Podajemy z ryżem basmati. :) Smakowitości dla Was!


Komentarze

  1. Lubię takie "jednogarnkowe" dania, a dynia to strzał w dziesiątkę :) Mam pytanie co do gatunku dyni, ostatnio posmakowałam dyni hokkaido a zawsze byłam zapatrzona w tradycyjnego korbola. A do tego dania, która dynia będzie najlepsza?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja użyłam klasycznej pomarańczowej dyni olbrzymiej 😊 Nie próbowałam tego dania z hokkaido i żadna inną. Hokkaido ma lekko orzechowy posmak. Też może to być ciekawe doświadczenie smakowe 😊 jak spróbuję innej wersji do dam znać 😊😁

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty