czwartek, 20 listopada 2014

Burgery z pieczonego kalafiora i kaszy jaglanej z sosem pieczarkowym :-) Bezglutenowe i wegańskie :D

Mój ostatni wymysł :) Coś innego, coś zdrowego, coś pysznego :) Do przygotowania tych burgerów zbierałam się kilka tygodni ;-) I szczęśliwie się udało :D Pyszne zarówno z sałatką (u mnie na szpinaku i rucoli) oraz w bezglutenowej bułce :D Róbcie i zajadajcie :) Zdrowia i pyszności Wam życzę!
 
 
Składniki:
 
Na burgery:
- 1 kalafior upieczony w piekarniku na złoto bez dodatku tłuszczu (w ok 190 stopniach do miękkości)
- pół szklanki kaszy jaglanej
- pół szklanki pestek słonecznika
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżeczki przyprawy curry (u mnie Dary Natury)
- szczypta kolendry mielonej
- sos tamari do smaku
- szczypta chilli
 
Na sos:
- 5-6 pieczarek
- cebula
- ząbek czosnku
- 3/4 szklanki bulionu (własnoręcznie zrobionego) lub wody
- łyżka pasty miso (ewentualnie moze byc sos sojowy bg lub tamari)
- łyżka mąki z tapioki
- pieprz

 
 
Przygotowanie:
Burgery:
Kalafiora umyj, odetnij różyczki (są nazdrowsze, twardy głąb wyrzuć) i upiecz na złoto w piekarniku bez dodatku tłuszczu (w 190 stopniach, do miękkości), lekko wystudź. Kaszę jaglaną upraż (jeśli jesteś zmarźluchem jak ja) i zagotuj w 2,5 krotnej ilości wody. Lekko wystudź. Pestki słonecznika upraż na suchej patelni. Różyczki kalafiora przełóż do miski lub blendera. Dodaj kaszę jaglaną i przyprawy (czosnek, curry, kolendrę, chilli, tamari do smaku) i zblenduj na gładką masę. Spróbuj czy słoność i ostrość Ci odpowiada. Jeśli tak to dodaj uprażone pestki słonecznika i mąkę z tapioki i dokładnie wymieszaj. Masa powinna dać się formować dłońmi. Jeśli jest za rzadka dodaj więcej pestek i mąki z tapioki. Uformuj kotleciki. Usmaż na patelni na oleju kokosowym, rzepakowym eko lub maśle klarowanym. Lub przełóż na papier do pieczenia wysmarowany tłuszczem i upiecz w piekarniku (ok 190 stopni z termoobiegiem) Piecz około 30 minut, aż z zewnątrz będą zarumienione, zbite, jednolite, lekko twarde, a wewnątrz miękkie.
Sos:
Cebulę i czosnek oczyść, pokrój na drobną kosteczkę, podsmaż na wodzie, maśle klarowanym lub na oleju kokosowym, aż się zezłocą. Pieczarki umyj, oczyść i pokrój na plasterki, a następnie plasterki na pół. Dodaj do cebuli, podsmaż. Dodaj bulion. Zagotuj, na końcu dodaj pastę miso lub sos sojowy i pieprz do smaku. Spróbuj czy "słoność i pieprzność" Ci odpowiada. Jeśli tak zagęść łyżką mąki z tapioki, podgotuj jeszcze chwilę.
*AKTUALIZACJA! Jeśli chcesz zachować wyjątkowe zdrowotne wartości odżywcze miso to najpierw zagęść sos mąką z tapioki, podgotuj, wyłącz gaz i dodaj miso dopiero jak sos lekko przestygnie! Za inspirację dziękuję Ewie!! :-) :-*
Polewaj sosem gotowe burgery :)
Smaczności :-)

2 komentarze:

  1. ile ja bym dała za takie na jutrzejszy obiad!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie kotlety! Zawsze fajnie można z nimi pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...