środa, 28 stycznia 2015

Spaghetti bezglutenowe z pesto pietruszkowym, wegańskie, szybkie i pyszne!

Na obiad w znacznej większości jem warzywa i strączki. Dziś jednak co nie co uległo zmianie ;-) W związku z tym,ze nie było niestety czasu na przygotowywanie bardziej pracochłonnego obiadu. W niedzielę przygotowałam pesto z pietruszki i zamknęłam w słoiczku. A rano ugotowałam tylko makaron i poprostu podałam go z pesto i pomidorkami koktajlowymi przywiezionymi prosto z Sycylii ;-) :)
Jednak nadal taki makaron jest produktem przetworzonym, a pomidory silnie nawilżającym (nie są odpowiednie zimą w naszej szerokości geograficznej). Zatem obiad złożony z makaronu i silnie nawilżających produktów (co innego konsumować nawilżające produkty latem) traktujcie jako sporadyczny, szybki i smaczny przerywnik. Za to moc dobroci znajdziecie w natce pieruszki, ogrom chlorofilu, żelazo, mnóstwo witaminy C, tak wskazanej o tej porze roku, prowitaminę A, wapń, magnez i potas, witaminę PP i K. Pesto możecie dodawać praktycznie do wszystkiego i jeść jak najczęściej :) 


 



Składniki:
 
Na pesto:
3 duże garscie natki pietruszki
jedna garść bazylii
duuży ząbek czosnku lub dwa małe
oliwa z oliwek extra virgin (3 porządne chlusty)
2 łyżki pestek  słonecznika lub dyni
łyżka płatków drożdżowych
łyżka soku z cytryny
sól himalajska
pieprz

pomidorki koktajlowe

bezglutenowy makaron soba lub spaghetti z ryżu pełnoziarnistego z wakame lub inny makaron bezglutenowy typu spaghetti
łyżka wodorostów wakame (opcjonalnie dla zdrowia jeśli posiadasz zwykły makaron)
 

Przygotowanie:
Pestki słonecznika lub dyni upraż na suchej patelni na najmniejszym ogniu (ok 10 minut) mieszając od czasu do czasu. Natkę pietruszki i bazylię umyj, osusz, posiekaj. Przełóż do blendera. Dodaj czosnek, sól himalajską, pestki, płatki drożdżowe, pieprz, oliwę z oliwek, sok z cytryny. Zmiksuj. Sprawdź czy "słoność i pieprzność" Ci odpowiada. W razie potrzeby dopraw. Jeśli konsystencja będzie za rzadka dodaj oliwy. Pomidorki koktajlowe umyj i pokrój na ćwiartki. Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją. Jeśli nie posiadasz makaronu z wakame możesz dodać łyżeczkę wakame do gotowania makaronu. Odcedź. Podawaj z pesto i pomidorkami. Udekoruj listkami natki pietruszki lub bazylii.
UWAGA! Oliwa z oliwek jest najzdrowsza na surowo, nie poddawana obróbce termicznej. Dlatego ja dodaję ją do ciepłego makaronu na zimno. Jeśli jednak chcesz to możesz makaron razem z pesto delikatnie podgrzać na patelni. Uważaj jednaj,żeby temperatura nie była wysoka!

4 komentarze:

  1. Piękne zdjęcie i zachwycający skład przesądziły o moim piątkowym obiedzie! Dziękuję! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudoownie! Ogromnie się cieszę i życzę smacznego! :-) Pozdrowienia!!!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...