środa, 18 lutego 2015

Bezglutenowe wegańskie naleśniki z gryki z pieczarkami i sosem czosnkowo-sezamowym :)

Ciężki tydzień. Zatem chętnie zrobimy sobie naleśniki z gryki :-) Z toną pieczarek ekologicznych :) Naleśniki były już wcześniej na blogu :) Zapoznałam się z nimi przez Iwonkę (Smakoterapia) i Kasię (Przygody Mikołajka)  i gorąco je polecam! Proste, szybkie i pyszne danie :-)
 

Składniki:
Na naleśniki:
- szklanka kaszy gryczanej białej niepalonej
- woda
- sól himalajska
- czosnek niedźwiedzi lub inne ulubione zioło
- olej kokosowy extra virgin (dla niewegan może być masło klarowane)
Na farsz:
- pół kg pieczarek brunatnych (lub zwykłych, najlepiej eko)
- jedna duuża lub dwie, a nawet trzy małe cebule
- dwie garście natki pietruszki
- sól himalajska/sos tamari do smaku
- pieprz
 - pestki dyni
 
Sos:
- pół szklanki śmietany migdałowej eko
- czubata łyżka tahini
- sok z połowy cytryny
- duży ząbek czosnku lub dwa małe
- sól pieprz
 

Naleśniki:
Kaszę gryczaną opłucz i zalej wodą, odstaw na noc. Rano odlej wodę, kaszę wypłucz, dolej ok pół szklanki świeżej wody i zmiksuj na gładką masę. Masa powinna mieć konsystencję tradycyjnego ciasta naleśnikowego. Powinna być płynna, nie za gęsta, ale też nie za żadka. W razie potrzeby dolej więcej wody i ponownie zmiksuj. Następnie dodaj sól i czosnek niedźwiedzi oraz wymieszaj. Na patelni roztop odrobinę oleju kokosowego. Smaż naleśniki na średnio rozgrzanej patelni. W razie potrzeby po usmażeniu kilki naleśników dodaj ponownie odrobinę oleju kokosowego.


Farsz:
Cebulę obierz, pokrój w kostkę. Podsmaż na patelni na złoto (ja smażę na wodzie, możecie użyć oleju kokosowego (weganie) lub masła klarowanego (nie weganie). Pieczarki umyj, obierz, pokrój na drobne kawałki. Przełóż na patelnię, dodaj soli i podsmaż. Natkę pietruszki umyj, drobno posiekaj. Dodaj do pieczarek i cebuli.  Dopraw do smaku pieprzem i sosem tamari. Pestki dyni podpraż na suchej patelni na małym ogniu. Farsz przełóż do naleśnika posyp pestkami dyni. Złóż na pół .
Sos:
Śmietankę migdałową umieść w misce. Dodaj tahini, sok z dokładnie wyciśniętej połówki cytryny, wyciśnięty ząbek czosnku, sól oraz pieprz. Dokładnie wymieszaj.
Sosem polej naleśniki. Możesz również polać nadzienie (tez miałam taką ochotę). Sposób użycia sosu zależy od Ciebie :-)
Łatwe, klasyczne i smaczne wegańskie i bezglutenowe danie w trochę innym wcieleniu :-)
Smacznego!!

3 komentarze:

  1. Och ten farsz! Zjadłabym teraz takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł na nadzienie! bardzo lubię pieczarki i tak pysznie nadziane wytrawne naleśniki, na pewno zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...