poniedziałek, 2 marca 2015

Dieta dr Dabrowskiej - dzień 1

Dziś rozpoczynamy leczniczą dietę dr Ewy Dąbrowskiej :-) W skrócie jemy tylko warzywa (z wyjątkiem ziemniaków) gotowane, pieczone lub surowe oraz wybrane owoce (jabłka, grapefruity, cytryny). Nasze potrawy wzbogacamy o wszelkie dobrej jakości przyprawy, doprawiamy solą himalajską oraz sokiem z cytryny. Cel to minimum 2 tygodnie! W zależności od zdolności samoleczenia naszych organizmów. Zatem przez najbliższe dni zamiast nowych potraw i przepisów, będę Wam serwować ustalone przeze mnie menu dnia :-) Trzymajcie mocno kciuki! Wasze wsparcie jest ogromną motywacją dla nas w utrzymaniu diety :) :D Zatem zaczynamy :)
for. Pinterest

Nasze menu na dzień pierwszy!
Śniadanie:
Szklanka wody z sokiem z cytryny i imbirem
Szklanka wody z zielonym jęczmieniem (co pół godziny)
Koktajl (na 2 osoby):
Jabłko, dwa duże ogórki (najlepiej ekologiczne), dwie garście szpinaku, sok z róży (bez cukru, naturalny/bio), opcjonalnie dla "poruszenia trawienia" łyżka babki jajowatej. (dr Dąbrowska pisze o mozliwości użycia siemienia lnianego, jednak ze względu na tłuszcze chciałam tego uniknąć, zatem użyłam babki jajowatej, która też genialnie oczyszcza jelita i nie pozwoli, żeby pokarm zalegał w jelitach, wspomaganie tego typu jest wskazane u osób z zaparciami)
Duuuży pieczony burak, mój był tak duży jak dwa normalne :-)

Drugie śniadanie:
Surówka z dwóch średnich marchewek i jabłka. Herbata z pokrzywy (chociaż staram się pić między posiłami, a nie w trakcie).

Obiad:
Zupa kalafiorowa curry:
Dwa średnie kalafiory, marchew, kawałek selera, pietruszka, por, 3 ząbki czosnku, kilka plastrów imbiru, dwie garście kolendry, ekologiczna przyprawa curry (lub mieszanka wykonana własnoręcznie, troszkę), nieco soli himalajskiej. Wszystko zagotować zaczynając od marchewki, selera i pietruszki. Na koniec gotowania posolić i dodać przyprawy, gotować jeszcze przez chwilę. Można zblendować na krem.
Surówka z kapusty kiszonej
Sałatka (sałata, roszponka, rucola, szpinak, kiełki brokuła, marchew, czerwona cebula, skropione sokiem z cytryny)

Kolacja:
Papryka faszerowana warzywami (dla 2 osób), przepis dr Dąbrowskiej):
Dwie papryki czerwone (najlepiej ekologiczne), kawałek selera, 2 marchewki, 2 pietruszki, 3 ząbki czosnku, duża cebula, bazylia, nieco pulpy pomidorowej bio lub zrobionej własnoręcznie. Warzywa z dwoma ząbkami czosnku upiec w piekarniku w szklanej formie pod przykryciem. Paprykę przekroić na połówki, upiec w piekarniku do miękkości. Upieczone warzywa zetrzeć na tarce lub zblendować, cebulę posiekać. Warzywa wymieszać. Ułożyć w upieczonych połówkach papryki. Pulpę pomidorową podgrzać w rondlu, dodać wyciśnięty ząbek czosnku, posiekaną bazylię, polać paprykę faszerowaną.

Surówka z czerwonej kapusty i grapefruita.

UWAGA! Pamiętajcie, że nie jestem lekarzem i nie jest to dieta ułożona dla każdego. Stanowi tylko przykład mojego własnego żywienia podczas leczniczej diety warzywno-owocowej dr Dąbrowskiej i została ona ułożona dla mnie i przeze mnie w oparciu o publikacje i książki autorstwa dr Ewy Dąbrowskiej, a także własną wiedzę. W przypadku indywidualnych schorzeń, nietolerancji, alergii, poważnych chorób lub innych problemów zdrowotnych najlepiej skontaktować się z dr Ewą Dąbrowską lub z jednym z ośrodków propagujących jej dietę. Szczegóły na ewadabrowska.pl
Pisząc posta jestem po śniadaniu zjedzonym ok 8:30, i po drugim śniadaniu w postaci marchewki z jabłkiem spożytej o godzinie 11:00 i przyznam,że jestem baardzo syta :-) Zobaczymy jakie znaki będzie dawał mój organizm wieczorem :) Dam Wam znać :)
Uściski!!!

2 komentarze:

  1. Poproszę o drugi dzień i drugie menu, dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. czy robisz tez lewatywy w trakcie tej diety?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...