wtorek, 3 marca 2015

Dieta dr Dąbrowskiej - dzień 2

Pierwszy dzień diety warzywno-owocowej minął całkiem nieźle. Głód złapał mnie jedynie około godziny 16:30 i trzymał w drodze z biura do domu. Czym prędzej zjedliśmy kolację, na którą zaplanowałam paprykę faszerowaną warzywami i surówkę z czerwonej kapusty z grapefruitem. (przepisy w poście z dnia 1). O dziwo mimo dużego głodu zjadłam jedną połówkę papryki i ogromnie się najadłam! :-) Dzióbnęłam co nie co z drugiej połówki, ale nie dałam już rady jej nawet konsumować… Częstym osoby przygotowujące się do tej diety jest pytają o tzw. „kryzysy ozdrowieńcze”, czyli pozytywne efekty „uboczne” diety ;-) :p Otóż u mnie pojawił się lekki ból głowy, ale nie wpływał zupełnie na funkcjonowanie i nie utrudniał działania. Oboje poczuliśmy lekkie osłabienie, również raczej nie powodujące problemów. Myślę, że chwilowe. I dodatkowo toaleta stała się moim bardzo dobrym przyjacielem, w pozytywnym znaczeniu tego słowa :-) :D Z czego się bardzo cieszę, bo oznacza to, że dieta faktycznie działa! :-)
Drugi dzień diety zaczęłam zatem bardzo optymistycznie :-) I przyznaję, że z wyjątkiem dźwigania tony warzyw do domu to jest coraz łatwiej :-)
Tymczasem podsyłam Wam nasze dzisiejsze menu :-)





Śniadanie:
Szklana ciepłej wody z cytryną i imbirem
(po pół godziny)
Szklanka wody z zielonym jęczmieniem
(po pół godziny)
Koktajl: burak, grapefruit, szpinak, sok z róży naturalny bez cukru, nieco soku jabłkowego naturalnego niepasteryzowanego, bez dodatku cukru lub nieco wody w razie potrzeby, łyżka babki jajowatej (opcjonalnie dla poprawienia trawienia)
Mus z pieczonej dyni z cynamonem, kardamonem i szczyptą kurkumy: dynię obrać i pokroić w kawałki, upiec w piekarniku pod przykryciem, dodać cynamonu, kardamonu, szczyptę gałki muszkatołowej i zblendować na mus.  

II śniadanie:
Marchewka pokrojona w słupki, jabłko lub grapefruit, herbata miętowa

Obiad:
Cukinia pieczona w pomidorach:
Cukinia - u mnie 4 średnie szt, 2 cebule, czosnek, papryka suszona eko, świeża bazylia, sól himalajska (troszkę!), chilli, nieco pieprzu, ekologiczna pulpa pomidorowa. Cukinię pokroić. Pokrojoną w kostę cebulę oraz czosnej podgotować na niewielkiej ilości wody, wymieszać z pulpa pomidorową, doprawić. Cukinię ułożyć w naczyniu żaroodpornym, zalać sosem pomidorowym, upiec. Udekorować listkami świeżej bazylii.
Surówka z czerwonej kiszonej kapusty
Sałata, roszponka i rukola z ogórkiem zielonym (ekologicznym z Sycylii) skropione sokiem z cytryny

Kolacja:
Frytki z pieczonego selera z własnym ketchupem
Frytki: selera umyj, obierz, pokrój w słupki, przypraw papryką, chilli, czosnkiem, imbirem, możesz ewentualnie użyć nieco soli himalajskiej. Upiecz w piekarniku bez tłuszczu z dodatkiem soku z cytryny.
Ketchup: Wymieszaj pulpę lub przecier pomidorowy eko, troche soku z jabłka, czosnek, świeżą bazylię lub oregano, sól himalajską i pieprz.
Surówka z tartego buraka, ogórki kiszone

Jutro dam znać, co planuję na dzień trzeci :)
Ściskam!

UWAGA! Pamiętajcie, że nie jestem lekarzem i nie jest to dieta ułożona dla każdego. Stanowi tylko przykład mojego własnego żywienia podczas leczniczej diety warzywno-owocowej dr Dąbrowskiej i została ona ułożona dla mnie i przeze mnie w oparciu o publikacje i książki autorstwa dr Ewy Dąbrowskiej, a także własną wiedzę. W przypadku indywidualnych schorzeń, nietolerancji, alergii, poważnych chorób lub innych problemów zdrowotnych najlepiej skontaktować się z dr Ewą Dąbrowską lub z jednym z ośrodków propagujących jej dietę. Szczegóły na ewadabrowska.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...