poniedziałek, 9 maja 2016

Proste i szybkie wegańskie pankejki proteinowe z musem z mango :) bez glutenu, cukru, jajek, nabiału :)

Po dzisiejszym treningu postanowiłam wrzucić sobie nieco białeczka na ruszt, ale białeczka pochodzenia roślinnego w wersji na słodko, jednak oczywiście bez cukru.
I tak powstały bezglutenowe placuszki bez jajek, glutenu i nabiału na bazie odżywki białkowej.
Miękkie, ciastkowate, zupełnie inne niż za czasów pankejków z jajkiem, inne, ale również smaczne :)

Ps. wybaczcie mało efektowną fotkę.... to tylko z telefonu ;) 


Składniki:

Pankejki:
Porcja 30 g protein np. waniliowych lub naturalnych (u mnie akurat odżywka konopna, często ryżowa, może być też niewegańska wersja np. serwatkowa, wołowa - jakoś kazeinowej Wam nie polecę, mam alergię i totalną awersję do kazeiny)
Banan
6 łyżek mleka roślinnego (u mnie również konopne, ale da radę praktycznie każde)
Mąka kasztanowa - czubata łyżka
Kakao surowe - płaska łyżka
Kamień winny lub inny bezglutenowy proszek do pieczenia - 1/3 łyżeczki
Duża szczypta ziarenek wanilii ( mnie bio vegan) lub kilka kropli aromatu waniliowego
Olej kokosowy do smażenia

Dodatkowo:
Mus z mango - wersja na łatwiznę made by Rossmann, wersja własna: mango zmiksowane z jabłkiem na puree, ale jogurt wege np. kokosowy też da radę :)
Wegańska gorzka czekolada - u mnie gorzka Ghana z Manufaktury Czekolady (ani grama cukru/słodu itp, totalna gorycz! Mistrz!)
Psianki w postaci jagód goji
Miód karobowy z Healthy&Happy do chlupnięcia od góry lub inna naturalna słodka płynność wedle gustu jeśli mamy ochotę
Inne ulubione smakołyki do wrzucenia na pankejki 

Przygotowanie:

Banana zmiksować z mlekiem na mus. Powoli dodawać wszystkie sypkie składniki, miksować lub energicznie mieszać do uzyskania gładkiej konsystencji. Smażyć na rozgrzanym oleju kokosowym. Delikatnie przekładać na drugą stronę. Uważać,żeby nie przypalić. Z powodu braku jajka placuszki są zdecydowanie bardziej delikatne i trzeba z nimi się obchodzić, że tak przekornie powiem, jak z jajkiem ;)
Zdjąć z patelni, przekładać musem lub jogurtem, rzucić dodatki na wierzch tudzież na około, chlusnąć miodkiem karobowym lub inną zdrową słodyczą :)
Ej znowu zgłodniałam!!!!
Bajjj :-*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...