Pietruszkowo-jarmużowa zupa krem:) Pyszności :)

W tajemnicy Wam powiem,że zaczęłam ostatnio terapię nerkową ;) Czyli terapię pożywieniem w celu poprawy funkcjonowania własnych nereczek ;) No i tak na pierwszy rzut od razu poszła pietruszka! I tak na szybko powstała zupa krem pietruszkowo-jarmużowa :) O dziwo ogromnie pozytywne wrażenia smakowe <3 Tak przeciwzapalnie dorzuciłam czosnek i kurkumę :) I posiłek leczniczy gotowy :)





Składniki:
1 kg pietruszki
1-2 marchewki
Kawałeczek selera
200 g jarmużu
Garść natki pietruszki
Bulion warzywny lub woda ok 3/4 litra
Czosnek 2-3 ząbki
Sól himalajska lub kłodawska
Pieprz czarny
Przyprawa curry Dary Natury 2 łyżki (lub do smaku, możesz zacząć od jednej)
Nieco kurkumy
Chilli (pół łyżeczki lub szczypta jeśli nie lubisz pikantnego)
Szklanka mleka kokosowego
Olej z pestek dyni na wierzch
Podprażone płatki migdałów lub pestki dyni :)

Przygotowanie ogromnie proste:
Czosnek możesz lekko poddusić na wodzie. Pietruszki umyj, obierz, pokrój na mniejsze kawałki. Ugotuj do miękkości (jeśli masz więcej lekkiego bulionu, możesz ugotować w bulionie, jeśli bulion jest esencjonalny to zagotuj pietruszki w wodzie, a dopiero później dodaj bulion). Gry pietruszka już będzie miękka dodaj jarmuż i gotuj do miękkości. Pod koniec gotowania dodaj pozostałe przyprawy oraz mleko kokosowe. Dopraw solą i pieprzem. Zmiksuj na krem :) Podawaj z olejem z pestek dyni (najpyszniejszy na świecie znajdziesz tutaj) oraz z podprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów lub pestkami dyni :)





Komentarze

  1. Smacznie wygląda - ja filtruję wodę na której gotuję zupy, mamy w domu filtr fitaqua - bardzo wzbogacił nasze gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis. Ja tylko pominęłam seler, na który jestem uczulona i polałam naturalnym olejem pistacjowym, co jeszcze podbiło aromat. Myślę, żeby następnym razem dodać którąś z past warzywnych jako takie wykończenie i podkręcenie smaku. Może takie pesto: https://www.lukandkuk.pl/pl/p/Pesto-zielone-oliwki-i-migdaly-210-g-/1757

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty