Bezglutenowa babka czekoladowo-bananowa, idealna trochę inna wersja na Święta Wielkanocne.

 Dziś u mnie babka, ale nie drożdżowa, nie piaskowa, nietypowa, bo bez mąki pszennej, bezglutenowa, czekoladowa z bananami :) Pyszna sama w sobie, jak też z bezcukrową konfiturą lub z kremem czekoladowym a'la nutella. Coś innego na Święta Wielkanocne :) Świetna zarówno jako deser i śniadanie :) Dzieci ją uwielbiają:) Na co mam naoczny dowód w postaci zajadającego się syna koleżanki, proszącego o dokładkę :D
 

Składniki:
 
Na ciasto:
- 200 g masła ekologicznego lub oleju kokosowego
- 5 dużych dojrzałych bananów
- 3 jajka od szczęśliwych kurek
- szklanka mleka kokosowego
- szklanka mąki gryczanej lub ryżowej pełnoziarnistej
- 1/4 szklanki kakao lub karobu
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka cynamonu
- 3/4 szklanki słodzidła lub 1/2 jeśli lubicie mniej słodkie jak ja (u mnie ksylitol, erytrol, maltitol, miód, syrop daktylowy, melasa, stewia - odpowiednio mniej)
Na polewę czekoladową (opcjonalnie):
- tabliczka gorzkiej czekolady wegańskiej bez cukru np. Plamil
- 1-2 łyżeczki oleju kokosowego
  
 
Przygotowanie:
Przygotuj formę na babkę. Wysmaruj masłem lub olejem kokosowym. Banany obierz, przełóż do miski, dodaj mleko kokosowe i dokładnie zmiksuj blenderem. W oddzielnej misce wymieszaj mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sól i cynamon. W kolejnej misce utrzyj masło lub olej ze słodzidłem na gładki krem miksując kilka minut. Dodawaj jajka pojedynczo cały czas ubijając mikserem. Następnie dodaj połowę mąki, zmiksuj na nie za wysokich obrotach, dodaj masę bananowo-mleczną i resztę mąki. Ponownie zmiksuj. Przelej ciasto do formy. Piecz w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu ok 55 minut.  Wystudź. Przygotuj polewę. Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej. Dodaj olej kokosowy. Polej równomiernie babkę. Odstaw do wystygnięcia.
 
Smacznego i smacznych oraz zdrowych Świąt Wielkanocnych :)
 


Komentarze

Popularne posty