wtorek, 3 lutego 2015

Pyszny i prosty mus gryczano-jabłkowy z orzechami włoskimi i rodzynkami :)

Ponownie podrzucam Wam przepis na pyszne, proste i szybkie śniadanie :-) U mnie jak zawsze w wersji bezglutenowej, bez cukru, nabiału, wegańsko :) Zachęcam Was do jedzenia kasz ponieważ są dużo lżej strawne niż płatki, mają ogrom wartości odżywczych. Dziś znów kasza gryczana. Postaram się niebawem napisać więcej na temat jej wyjątkowych zalet. W skrócie ma niski indeks glikemiczny, zawiera dużo błonnika, moc minerałów i witamin oraz jedną z większych ilości białka, w stosunku do pozostałych kasz :) Jedzcie na zdrowie! :-D



Składniki (na dwie porcje):

Szklanka białej kaszy gryczanej (nieprażonej)
Szklanka puree jabłkowego z cynamonem (przepis znajdziesz TUTAJ) - mus przygotuj wcześniej np. w weekend i zawekuj do słoiczków :)
Cynamon - dwie szczypty
Garść daktyli dla osłody (zależy jak słodkie dania lubisz, ja uwielbiam ten mus również bez daktyli ;-)
Rodzynki (niesiarkowane, bez dodatku cukru)
Orzechy włoskie (dwie garście)
Pół świeżego jabłka 
Mleko roślinne (opcjolanie, według gustu)

Przygotowanie:
Kaszę gryczaną namocz w wodzie dobrej jakości, najlepiej na noc. Rano odlej wodę (będzie lekko ciągnąca się, ale tym się nie martw), kaszę dokładnie wypłucz, zalej dwukrotną ilością wody (ewentualnie możesz dodać również mleka roślinnego), dodaj daktyle, gotuj do miękkości przez ok 12 minut. Przełóż kaszę do miski, dodaj szklankę puree jabłkowego i zmiksuj na jednolitą masę. Jabłko pokrój na cienkie plasterki. Mus przełóż do miski. Udekoruj plasterkami jabłka, orzechami włoskimi oraz rodzynkami :) (w przypadku jeśli Twoje rodzynki są twarde możesz je namoczyć przez chwilę w ciepłej wodzie). Całość posyp szczyptą cynamonu.

Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Najbardziej lubię kaszę jaglaną i jem ją niemal codziennie, ale ostatnio coraz częściej jem gryczaną i bardzo podoba mi się w Twoim zestawieniu, z dodatkiem jabłka. Całość wygląda przepysznie i chyba jutro zrobię coś podobnego na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też też jemy często kaszę jaglaną. Ale gryczaną dla odmiany również uwielbiamy :) De facto jest równie wartościowa, a ma niższy indeks glikemiczny :) :D Polecam! :D

      Usuń
  2. Miseczka pełna zdrowia! Kocham wszelkie kasze :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...